Familie raser over lejet sommerhus: Kræver pengene retur
Foto: (Privatfoto)
Familien har betalt 12.000 kroner for en uges ferie i sommerhuset, men Dancenter kræver en skriftlig klage, før pengene muligvis tilbagebetales.
Forventningerne var tårnhøje, da Peter Sørensen fra Frederikshavn med sin kone Louise og fem børn lørdag eftermiddag ankom til det sommerhus i Ertebølle i Nordjylland, som familien havde lejet gennem udlejningsfirmaet Dancenter.
Et sommerhus med pool, spa og sauna, som der står i annoncen fra Dancenter.
Familien begyndte at tømme bilen, men inde i huset stod det hurtigt klart, at der var så beskidt og ulækkert, at familien nægtede at overnatte der.
- Madrasserne var så ulækre, at det lignede, der var begået et mord, og offeret samtidig havde skidt i bukserne. Der var virkelig uhumsk og direkte klamt flere steder i huset. Jeg er soldat, og har sejlet ubåd i syv år, så jeg er vant til uhumske steder, men det her slår alt, siger Peter Sørensen til TV 2.
Efter at have undersøgt huset nærmere valgte familien efter en halv time at ringe til Dancenter for at klage over de beskidte forhold.
- De sagde, at de ville sende en person ud og gøre rent, men vi forlangte nye madrasser og en gennemgribende rengøring. Det kunne de ikke love, og derfor pakkede vi vores ting og kørte. Da vi efter en times tid kom tilbage for at hente noget, vi havde glemt, kunne vi konstatere, at der kun var gjort meget overfladisk rent, lyder det fra Peter Sørensen.
Familien satte efterfølgende skuffet kursen mod hjemmet i Frederikshavn.
Dancenter har nu annulleret lejekontrakten på sommerhuset og meddelt familien Sørensen, at de skal indgive en skriftlig klage over forholdene i sommerhuset for at få de omkring 12.000 kroner retur, som familien har betalt for huset Ertebølle.
- Det er bare ikke godt nok. Vi har købt en vare, som Dancenter ikke kunne levere. Nu skal vi igennem en længere proces for at få vores penge og må holde sommerferie hjemme. Heldigvis er børnene forstående, selvom de selvfølgelig er skuffede. De havde absolut heller ikke lyst til at blive i det hus, siger Peter Sørensen, og tilføjer:
- Det undrer mig lidt, at huset nu igen står som ledigt på Dancenters hjemmeside. Vi er blevet 12.000 kroner fattigere, mens de bare lejer huset ud igen. Det føles som om, at de bare skubber lorten videre. Nu skriver og sender vi klagen, og så må vi tage den derfra. Vi kæmper videre, til vi har fået hver en krone retur.
Peter Sørensen har i et opslag på Facebook delt sin frustration over forholdene i sommerhuset i Ertebølle. Opslaget er i skrivende stund delt 226 gange, og har fået mange mennesker til at rase over Dancenters behandling af familien Sørensen fra Frederikshavn.
Udlejningsfirma beklager
DanCenter beklager, at familien Sørensen har haft en uheldig oplevelse med sommerhuset. I en mail til TV 2 skriver udlejningsfirmaet:
- I DanCenter er vi meget kede af situationen, og vi beklager, at familien ikke har haft en god oplevelse. Familiens klage behandles i vores lejerservice, og vi har informeret dem om deres rettigheder.
- Rengøringen af huset var langt under, hvad familien med rette kunne forvente. Det er vi kede af, lyder det endvidere.
Udlejningsfirmaet understreger, at det vægter kundetilfredshed højt, og at hovedparten af firmaets gæster er meget tilfredse. Derfor bliver familien Sørensens oplevelse taget alvorligt:
- Men vi er ikke ufejlbarlige og har som mål, at også familien her bliver tilfreds. De kan naturligvis forvente en kompensation, skriver DanCenter.