Hos D'Wine Bar i Aalborg har man i den seneste tid oplevet, at de unge piger, der er ansat er blevet behandlet dårligt af flere gæster.
Det kan være alt fra, at de får klask i numsen til at de bliver råbt ad, fortæller ejer Kristian Ishøy.
- Det er aldrig i orden, og vi har nultolerance overfor det. Det sætter sig i de unge mennesker, og det skal det ikke, understreger han og tilføjer.
- God opførsel er noget, vi forventer af alle, og vi vil ikke acceptere, at vores personale føler sig krænket og går ud og græder i baglokalet.
'Jeg ringer til din chef'
Man har desuden haft episoder, hvor de unge servitricer har bedt gæster om at gå ved lukketid, men hvor de har nægtet og sat sig eget musik på. Samtidig har gæster også truet personalet med at ringe til deres chef.
- Som ejer vil jeg altid være på personalets side, så trusler om at man kontakter ejeren eller andre ting for at få ens vilje trumfet igennem har slet ingen effekt, pointerer Kristian Ishøy.
Han fortæller, at det er noget, som man oplever mere af for tiden, da det er julefrokost-sæson. Og derfor vil han have sat fokus på problemet.
- Det skal på ingen måde gå usagt hen. Det handler om sund fornuft og almindelig ordentlighed. At man får noget at drikke skal ikke være en undskyldning for den slags opførsel, påpeger han.
Det er de ældre mænd
Desuden er der et mønster at spore ifølge ejeren.
- Det er de ældre mænd, der ikke kan finde ud af det. Jeg har ikke de samme problemer med dem på 20 til 30 år. Og så går det udover vores unge piger, og det skal ikke accellerere, for det skal være rart at gå på arbejde uanset køn, pointerer han.
Selvom størstedelen af vinbarens gæster opfører sig eksemplarisk, er det de dårlige oplevelser som fylder hos de ansatte.
Han fortæller desuden, at man har bortvist gæster før, hvis de går over grænsen.
- Vi giver altid en venlig henstilling først, men kan de ikke finde ud af det, så bliver de smidt ud. Vi har også et par stykker, som vi har bedt om ikke at komme igen, afslutter Kristian Ishøy.
I sommer døjede D'Wine Bar desuden med, at kunderne løb fra regningen. Faktisk oplevede man, at omkring 10-12 regninger blev løbet fra hver måned.