Lejere og udlejere i oprør: Stor feriehusudlejer svarer ikke kunderne
Foto: Linda Kastrup/Ritzau Scanpix
Genrefoto. Hverken kunder eller udlejere kan komme i kontakt med feriehusudlejningsfirmaet, når der er problemer.
Henning Bøgsted har udlejet sit sommerhus gennem Dancenter. Men efter sæsonen er det slut. Han har fået nok.
Hvad foregår der hos Dancenter?
Det spørgsmål stiller Henning Bøgsted fra Brønderslev sig i disse dage.
Han har de seneste to år udlejet sit sommerhus gennem den store feriehusudlejer. Men på det seneste er der noget, der er helt galt hos virksomheden, lyder det.
Allerede i slutningen af sidste sæson, blev det sværere og sværere at få noget service, når han ringede ind med problemer.
- Når man kontaktede lokalkontoret, kunne man ikke komme igennem med noget og få hjælp, fortæller Henning Bøgsted.
Og det blev ikke bedre, som det blev januar, og sæsonen igen startede op. Først blev bookinger i sommerens højsæson allerede i januar solgt med 25 procents rabat.
- Det er der ikke nogen grund til, de bliver altid lejet ud i den periode, siger Henning Bøgsted.
Lejer ikke ud gennem Dancenter længere
Men dråben, der fik bægeret til at flyde over, var da Dancenter opkrævede 3000 kroner for et ødelagt håndtag.
Penge, som lejeren blev opkrævet, men som i hvert fald ikke er gået til at udbedre det knækkede håndtag - det er nemlig stadig i udu.
Han udlejer derfor ikke sit sommerhus ud gennem Dancenter, når årets sæson slutter.
- De er vældige, når de gerne vil have dit sommerhus til at leje ud. Så bliver der sendt en konsulent, men lige så snart, du har skrevet under, er du bare et nummer på et stykke papir, lyder det fra Henning Bøgsted.
Flyder over med dårlige anmeldelser
Og han er ikke den eneste, der har oplevet problemer med feriehusudlejeren.
TV2 Nord har kendskab til en anden sag, hvor en kvinde oplevede, at der ikke var blevet gjort rent i det sommerhus, hun havde lejet i Aalbæk.
Ved ankomsten til sommerhuset blev hun nemlig mødt af klistret laminatgulve, krummer og græs i huset, og et ikke-rengjort køkken, toilet og badeværelse.
Hun brugte derfor to timer efter ankomsten til at gøre rent i sommerhuset.
Og så følger en længere e-mailkorrespondance, som TV2 Nord har set, hvor hun gør opmærksom på, at hun gerne vil kompenseres for den slutrengøring, hun har betalt for. Men hun får det, der ligner en række autogenerede emails retur.
Har du også haft en dårlig oplevelse med Dancenter?
Denne historie er blevet til på baggrund af et tip fra en bruger.
Hvis du har en historie, du synes, vi skal kigge nærmere på, så klik herunder og send en mail til redaktionen.
Og på trustpilot flyder det over med anmeldelser med den lidet ønsket anmeldelse: 1 stjerne.
Og de anmeldelser falder i tråd med, hvad Henning Bøgsted har oplevet som udlejer.
- Den her sommer har det kørt rigtigt dårligt. Lejerne har haft ringet direkte til mig, mens jeg var på ferie for at brokke sig over manglende rengøring, og jeg har talt med flere sommerhusejere, der har oplevet det samme.
TV2 Nord har forgæves forsøgt at få en kommentar fra Dancenter inden deadline.