Tre knægte fra Støvring bag nordjysk erhvervseventyr: Nyt år, ny rekordomsætning
Foto: Pressefoto
Det har kostet Shaping New Tomorrow at erobre Tyskland - men også givet gevinst.
Sidste år klædte de både landsholdet i deres ikoniske jakkesæt, ligesom de udvidede biksen med fire tyske byer.
Nu er årsregnskabet landet for Shaping New Tomorrow, der blev startet af de tre barndomsvenner fra Støvring, Christoffer Bak, Kasper Ulrich og Christian Aachmann.
Og det er god læsning - igen - for et af Nordjyllands vildeste erhvervseventyr.
Stødt og roligt har man de seneste to regnskabsår lagt 100 millioner kroner ekstra på omsætningen.
Ifølge et nyt regnskab omsatte SNT i seneste regnskabsår for over 400 millioner kroner - altså 100 millioner kroner mere end året forinden.
- Aldrig har vi investeret så meget i fremtiden. Så er det klart, at det er tilfredsstillende at se, det lykkes, siger Shaping New Tomorrows CEO og en af de tre stiftere, Kasper Ulrich.
Overskuddet ramte næsten 25 millioner kroner.
Ramt af krisen
Tøjmærket åbnede i 2015 - og blev for alvor katapulteret af en optræden i DR-programmet Løvens Hule, hvor Jesper Buch, manden bag Just Eat, trådte ind i firmaet.
Især blev de kendt på deres bukser.
Selvom de sorte tal er god læsning, er også SNT påvirket af inflationen, erkender direktør Kasper Ulrich.
Udover det tyske marked kigger firmaet, der fortsat har hovedsæde i Aalborg, mod at udvide til det øvrige Skandinavien.
Men de nordjyske iværksættere melder ikke noget om, hvor hurtigt det kommer til at gå.
- I den aktuelle situation er vi, ligesom alle andre, nødt til at tilpasse forretningen og investere lidt mere afdæmpet, end vi måske gerne ville, siger Kasper Ulrich
Shaping New Tomorrow har i alt ti butikker - fem i Danmark, senest åbningen af en kæmpe butik ved Strøget i København og fem i Tyskland.