Kim tager ikke imod Dancenters udstrakte hånd: - Pis af
Kim og Kirsten.
Kim Kristensen godtager ikke det tilbud om kompensation, han har fået af Dancenter efter en mindre afslappende ferie i sønderjyske Arrild.
- Pis af.
Sådan siger Kim Kristensen fra Aalborg om det tilbud, han har fået fra den store feriehusudlejer, Dancenter.
Han er blevet tilbudt 600 kroner i kompensation eller 800 kroner i tilgodebevis til fremtidig leje af et sommerhus, efter han og familien i uge 29 havde en træls oplevelse med det sommerhus, de lejede i Arrild i Sønderjylland.
- Jeg er da glad for, jeg fik et svar. Men jeg synes, det er helt til grin. Derfor har jeg svaret dem, at jeg minimum skal have det, jeg har givet i rengøring, lyder det fra Kim Kristensen.
Da de kom frem til sommerhuset, var det nemlig beskidt, ligesom der ikke var varmt vand i bruseren, og døre med håndtag, der faldt af. Efter ankomst brugte de derfor halvanden time på at gøre rent.
'Da huset befinder sig i landlige omgivelser, håber vi på forståelse for, at støv ligeledes hurtigt kan dannes på flader, ligesom spindelvæv kan opstå i løvet af kort tid,' skriver Dancenter til Kim Kristensen.
Men den forklaring køber han ikke.
- Den mængde støv og skidt, der var, kommer ikke bare i løbet af en weekend. Jeg kan selvfølgelig acceptere, at der er spindelvæv - det døjer vi også med i vores campingvogn siger Kim Kristensen.
Ingen medier ingen hjælp
Men det er ikke så meget den manglende rengøring, der irriterer Kim. Det er det faktum, at man ikke kan få hjælp eller service, når man står med problemet.
For på trods af telefoniske henvendelser og en skriftlig klage, har han ikke hørt noget fra feriehusudlejeren, før TV2 Nord gik ind i sagen i sidste uge.
- Det er pisseirriterende at hver gang, der er nogen, der skal slås med nogen, der er større end dem selv, så sker der først noget, når medierne går ind i sagen. Jeg er bygget og opdraget til, at man snakker med hinanden, siger Kim Kristensen og fortsætter:
- Det er pisseirriterende, når man står i det. For man bruger energi på at være sur, når man skal være et helt andet sted - ikke mindst for børnebørnenes skyld. Det er dem, der bliver mest mærket af det.
Derfor er han heller ikke tilfreds med det tilbud, han har fået. Han vil kompenseres for den slutrengøring på 950 kroner, han har betalt.
Ikke den eneste
Dancenter har det seneste års tid været i vælten, fordi det strømmer ind med klager over manglende rengøring og manglende besvarelse af klager fra kunder.
Hvis man kaster et blik på Trustpilot, er der mange anmeldelser med den lidet ønsket anmeldelse: Én stjerne.
Og siden TV2 Nord i sidste uge skrev om udlejere og kunders oplevelser med feriehusudlejeren, er det væltet ind med henvendelser fra alle kroge af landet.
Ligesom i Kims tilfælde, går mange af henvendelserne på, at man ikke kan komme i kontakt med Dancenter, når der er problemer under opholdet. Men det vil Dancenter nu rette op på, skriver de i et skriftligt svar til TV2 Nord.
'Vi kan forstå, at der har været problemer med at komme i kontakt med os. Vi har derfor lavet flere tiltag, der skal rette op på det. Vi har åbnet et nyt callcenter i Aarhus, der er bemandet af 12 yderst trænede kundeservicemedarbejdere, der er dedikerede til hurtigt at besvare henvendelser fra danske gæster. Det har åbent fra 10-22, syv dage om ugen.'