Deler 17.000 gratis boller ud til utilfredse kunder: - Ved godt det ikke bliver bedre af det
Foto: Arkivfoto/Per Frank Paulsen / TV2 Nord
Selvom skolen for længst er startet for flere gymnasieelever, er der fortsat problemer med busserne, men det bliver bedre, forsikrer chefen for salg og kunder i NT.
”Vi ved det godt. Vi knokler hver dag for at løse de udfordringer, som du kan møde i bussen lige nu. Vi lover, at det bliver godt igen.”
Sådan lyder budskabet på de poser med chokoladeboller, som Nordjyllands Trafikselskab har delt ud til blandt andre gymnasieelever fra Hasseris Gymnasium.
Mette Henriksen, som er chef for salg og kunder hos NT, er også ked af, at kunderne oplever problemer med busserne.
- Vi ved godt, at det ikke bliver bedre af, at vi står og deler boller ud, men det er i hvert fald det samme som at sige, at vi forstår jer godt, siger hun.
- Det bliver bedre
Kirstine Paulsen fra Hasseris Gymnasium ville hellere, at NT brugte pengene på at ansætte nye chauffører og få løst driftsproblemerne.
Det er dog ikke NT, som står for at ansætte nye chauffører til busserne, men Tide Bus der står for den del.
Ethvert driftssvigt er et driftssvigt for meget
Mette Henriksen, chef for salg og kunder, Nordjyllands Trafikselskab
Selv hvis NT selv ansatte, ville beløbet for bollerne ikke kunne betale en buschaufførs løn ifølge Mette Henriksen. Hun mener dog, at tingene allerede ser lysere ud på busruterne.
- Det bliver bedre. Det er bedre. Det er med pil op ad. Vores udfordring er chaufførmangel, og vi skal jo have ansat nogle chauffører, siger Mette Henriksen.
Problemet ligger i, at hvis chaufførerne er syge, er der ikke nogen til at køre bussen i stedet for.
- Du har ikke noget svar på, hvornår det bliver bedre?
- Nej, jeg kan ikke sætte nogen dato på. Vi kan bare se, at vi får færre og færre driftsproblemer, siger Mette Henriksen.
Positiv feedback
Det er frivillige fra NT, som står og deler boller ud i deres fritid ved blandt andet Hasseris Gymnasium.
Indtil videre er der delt 12.000 ud af 17.000 chokoladeboller ud, og selvom Kirstine Paulsen fra Hasseris Gymnasium altså ikke er tilfreds med busproblemerne, så oplever Mette Henriksen kun positiv feedback.
- Der er individuelle opfattelser, og sådan må det jo være, og vi har i hvert fald ikke fået skæld ud nogle steder. Vi har kun mødt glade og positive både unge mennesker, men også andre kunder, siger hun.
Mette Henriksen er dog klar over, at hele forløbet med bus-kaosset ikke er godt nok, men understreger, at NT ikke er de eneste, der lider.
- Det er jo ikke tilfredsstillende. Ethvert driftssvigt er et driftssvigt for meget, men vi står bare i en situation, hvor vi mangler chauffører ligesom resten af servicebranchen, siger hun.