Storkunde i svindelsag: Spar Nord nedjusterer årets resultat med 80 millioner
Foto: Spar Nord
Spar Nord må nedjustere forventningerne til årets resultat, fordi en af bankens erhvervskunde rer gået konkurs efter en svindelsag.
Spar Nord må nedjustere forventningerne til årets resultat, fordi en kunde er gået konkurs efter en svindelsag.
Spar Nord må nedjusterer forventninger til årets resultat for 2018.
Det skriver de i en meddelelse på fondsbørsen.
En af bankens erhvervskunder har været involvoret i en svindelsag, der har betydet, at kunden er gået konkurs. På grund af den konkurs påregner banken at tab i størrelsesordenen 45 millioner kroner.
- Som et resultat heraf forventer banken nu et resultat efter skat på i niveauet 920 mio. kr. mod tidligere i niveauet 1,0 mia. kr., skriver banken i fondsbørsmeddelelsen.
Ifølge Landbrugsavisen.dk er det kornvirksomheden BMG med base i Randers, der er gået konkurs og altså derfor har fået Spar Nord til at nedjustere forventningerne til årsresultatet.
- Det er en umanerlig trist sag. Der er kun tabere i sådan en sag. For banken er det kommet som lyn fra en klar himmel. Der var ikke noget, der tydede på, at det var en virksomhed i krise, siger bankdirektør Lars Møller til landbrugsavisen.dk.
Spar Nords regnskab for 2018 offentliggøres som planlagt 7. februar.