Nordjysk børnetøjskomet lukker prominente investorer ind i ejerkredsen
Stifterne af den nordjyske børnetøjsforretning Luksusbaby sælger 45 procent af virksomheden til prominente erhvervsfolk som Jan Dal Lehrmann fra Lehrmann Family samt Mark Nielsen og Jacob Risgaard fra Coolshop.
Stifterne af Luksusbaby Ann-Louise Christine Aasted og Morten Grabowski Kjær har på blot syv år skabt en virksomhed, der i indeværende regnskabsår sigter mod en trecifret millionomsætning og en medarbejderstab på den gode side af 120 ansatte.
Det har gjort Luksusbaby til landets foretrukne brand, når det gælder kvalitetstøj og interiør til babyer, børn og unge. Luksusbaby er både en onlinebutik og driver derudover to fysiske butikker i Aalborg og Aarhus, og virksomheden er især vokset på evnen til at levere en helt særlig kundeservice, uanset om man handler på nettet eller i butikkerne.
Vi vil gerne holde fast i Luksusbabys evne til agere som en lille butik, hvor kvalitet og god service er altoverskyggende
Ann-Louise Christine Aasted, indehaver, Luksusbaby
Salget af 45 procent af virksomheden til Jan Dal Lehrmann, Mark Nielsen og Jacob Risgaard sker ud fra en værdiansættelse på et trecifret millionbeløb, og investeringen er med længder den største, de tre investorer har foretaget i fællesskab.
Investor-trioen, hvor Jan Dal Lehrmann står for 20 procent, og Coolshop for 25 procent af handlen, kommer med lige præcis de kompetencer, som Luksusbaby har brug for til de kommende års vækst - både på nettet og i forhold til åbningen af endnu flere fysiske butikker.
Dermed lægger stifterne og investorkredsen an til en aggressiv ekspansionsplan, der skal gøre Luksusbaby til en endnu større aktør i ind- og udland.
Luksusbaby er en ægte, nordjysk succeshistorie, og de har formået at knække koden til den svære disciplin det reelt er at sælge børne- og ungdomstøj på nettet
Jacob Risgaard, investor, Coolshop
Coolshop fik i foråret endnu et trumfkort på hånden i form af Anders Holch Povlsen-ejede Heartland, der trådte ind som storinvestor. Også det bliver en vigtig brik i styrkelsen af Luksusbabys profil i Norden og resten af Europa.
- Vi har tidligere været i dialog med forskellige eksterne aktører, men det har ikke føltes rigtigt før nu. Vi vil gerne holde fast i Luksusbabys evne til agere som en lille butik, hvor kvalitet og god service er altoverskyggende. Det princip hylder vores nye investorer heldigvis. Vi har brugt det sidste år på at lære vores nye partnere godt at kende, og i den proces er der opnået en helt særlig kemi mellem os. Det er derfor med en god og sund mavefornemmelse, at vi nu afgiver en del af vores lille baby, siger Ann-Louise Christine Aasted, der både privat og professionelt er partner med Morten Grabowski Kjær.
Også fra de nye investorer er der en meget stærk tro på, at væksteventyret i Luksusbaby kun lige er begyndt.
- Ud over det faktum, at Luksusbaby har gjort det ekstremt godt og er eminent dygtige til at købe ind, er virksomheden lykkedes med at skabe et univers, hvor man som kunde får en god, gammeldags købsoplevelse. Der findes ikke nogen som Luksusbaby selv på europæisk plan, og derfor glæder vi os til sammen med ledelsen og medarbejderne at udbygge virksomheden med flere butikker og flere lande hen over de kommende år, siger Jan Dal Lehrmann.
Derudover er investeringen ifølge Jacob Risgaard og Coolshop forbundet med en lille smule ekstra stolthed.
- Luksusbaby er en ægte, nordjysk succeshistorie, og de har formået at knække koden til den svære disciplin det reelt er at sælge børne- og ungdomstøj på nettet. Derfor ser vi selvfølgelig frem til at blive en del af virksomheden og forhåbentlig løfte den til næste niveau, lyder det fra Jacob Risgaard.
TV2 Nord har tidligere besøgt parret bag Luksusbaby. Se eller gense indslaget her.