Fra Hjørring til Houston: TARGIT har vind i sejlene
Foto: Targit
Adminstrerende direktør i TARGIT er bosat i Boston i USA. TARGIT startede i Hjørring, men har nu afdelinger over hele verden.
TARGIT fortsætter sin vækst både herhjemme og i USA og åbner derfor to nye kontorer – denne gang i Houston, Texas – og i Aarhus.
Det startede i Hjørring, men nu er TARGIT en global virksomhed. Medarbejderne på de eksisterende kontorer i Tampa, Florida, og Boston, Massachusetts, får således nye kolleger i USA, når TARGIT åbner kontor i Houston, Texas.
Kontoret i Houston er resultatet af flere års fokus på etableringen i USA, og til at føre strategien videre i samarbejde med de øvrige to amerikanske kontorer har TARGIT valgt at rekruttere internt fra sit brasilianske kontor. TARGITs stifter og globale CEO Morten Sandlykke, der selv er bosiddende i Boston, har en klar plan med det nye kontor:
-Vores mål er at ansætte yderligere medarbejdere inden for salg og rådgivning, og vi har allerede inden kontorets åbning rigtig godt fat i markedet i det centrale og vestlige USA. Dog tager tingene tid herovre, og vi lader den nye organisation vokse stille og organisk, så vi gør tingene rigtigt, siger han.
Også i Danmark tegner TARGIT sig for en positiv udvikling, der i høj grad er båret af TARGIT Decision Suite, selskabets danskudviklede hovedprodukt. Således har TARGIT tilføjet endnu flere forhandlere i og omkring Aarhus, og det nye kontor på Katrinebjerg sikrer samtidig en større synlighed over for kunderne.
- Vi vokser planmæssigt, men også meget markant, og væksten gør, at vi får brug for nye folk. Vi forventer at være 10 medarbejdere på det nye kontor i Aarhus inden for et år, og rekrutteringen til de mange nye stillinger håber vi, vil gå betydeligt nemmere, nu hvor vi har kontor på en så central placering som Katrinebjerg, kommenterer TARGITs VP of Sales Flemming Stein.
TARGIT Decision Suite har især tiltrukket kunder over hele verden i kraft af værktøjernes evne til at udnytte og brede data ud i organisationen. Det gør, at man i langt højere grad kan basere vigtige beslutninger på fakta frem for formodninger. Den tendens forventes at blive forstærket de kommende år, og derfor er det TARGITs mål at nå en vækst i softwaresalget på 40 procent alene i 2016.