Kunderne klager over lange leveringstider - nu beklager direktør
Der er en god forklaring på, at nogle kunder hos det nordjyske onlineapotek Med24 har måttet vente længe på deres varer.
Kombinationen af mange ordrer og flytningen til et nyt lager, hvor robotter står for at pakke varerne, har været hård kost for det nordjyske onlineapotek Med24, der har hjemme i Løkken.
- As we speak er vi ved at lægge de første varer ind på vores robotlager, som vi går i luften med i dag. Processen med at flytte til et nyt lager er svær - og også sværere, end vi troede - så det har desværre gjort, at der er kommet lange leveringstider, siger direktør og ejer Nils Træholt fra Med24 til TV2 Nord og tilføjer:
- Vi kæmper og kæmper, men det er desværre virkeligheden.
Ifølge direktøren har problemerne med at levere hurtigt stået på i de seneste 14 dage. TV2 Nord har fået henvendelser fra flere kunder, der har måttet vente længe på deres varer, og på anmeldelsessiden Trustpilot har Med24 fået flere dårlige anmeldelser på grund af lang leveringstid.
- Det har givet søvnløse nætter. Det påvirker hele virksomheden, og alle, der ikke har en kritisk opgave står ude på lageret og hjælper til, siger Nils Træholt.
'En investering i fremtiden'
Han ærgrer sig over, at de logistiske udfordringer har været større end forventet:
- Det værste er, når det går ud over kunderne. Desværre har vi ikke kunnet forhindre, at det er sket, og det er dybt, dybt beklageligt, siger direktøren, som håber, at leveringstiden bliver bragt ned i løbet af den kommende uge.
Med24 er en af de første virksomheder i Norden, der tager de nye lagerrobotter i brug. Der er tale om 30 robotter, som fremover skal pakke de ordrer, kunderne sammensætter ud fra virksomhedens 28.000 forskellige varenumre.
- Det er en investering i fremtiden for, at vi fremadrettet kan sikre lynhurtig levering til alle vores kunder, så det er et nødvendigt unde, vi har været nødt til at tage med, siger Nils Træholt.
TV2 Nord har tidligere lavet indslag om de nye lagerrobotter. Se det her: