Chromecast og Airplay

Som bruger af tv2nord.dk og TV2 Nords app har du flere muligheder for at afspille vores nyhedsudsendelser, serier og programmer på dit TV.

Chromecast

Hvis du har en Chromecast eller et TV med Google Cast-funktion, kan du chromecaste vores indhold på flere måder:

  • Fra en PC eller Mac kan du bruge Chrome-browseren til at streame vores indhold på dit TV. Du finder en guide til hvordan du gør HER

  • Fra en Android-telefon kan du åbne vores videoindhold i Chrome-browseren. Her vil du se et Chromecast-ikon og ved at klikke på det, kan du begynde at caste. Bemærk at andre browsere - for eksempel Samsungs standardbrowser - ikke understøtter denne funktion. Du kan hente Chrome-browseren til din telefon HER

  • Hvis du har et gyldigt TV2 Play-abonnement, kan du finde vores nyhedsudsendelser og mange af vores programmer. Det nemmeste er at bruge søgefunktionen på TV2 Play.

  • Du kan lige nu IKKE chromecaste fra vores app.

Airplay

Hvis du har en iPhone eller en iPad, har du mulighed for at bruge Airplay-teknologien til at få vores nyheder og programmer vist på dit TV hvis:

  • Du har et Apple TV

  • Du har et smart-TV fra Samsung eller LG, der understøtter AirPlay

  • Hvis du har et gyldigt TV2 Play-abonnement, kan du finde vores nyhedsudsendelser og mange af vores programmer. Det nemmeste er at bruge søgefunktionen på TV2 Play.

Du kan læse mere om Airplay og hvilke TV'er, der understøtter teknologien HER

Du kan Airplaye både fra tv2nord.dk i din browser og fra TV2 Nord-appen.

Det du ikke kan

Vi kan på nuværende tidspunkt ikke tilbyde brugere, der har en Apple-enhed at bruge Chromecast-teknologien og vi kan ikke tilbyde Android-brugere at bruge Airplay.

Hvis det ikke virker

Der kan være flere årsager til, at Chromecasting og Airplay, ikke virker og her på TV2 Nord, har vi meget svært ved at afhjælpe fejl, fordi de oftest opstår i en meget specifik kombination af enheder og teknologier.

Nogle af de ting du kan afprøve er at:

  • Genstarte dine enheder. Her er det bedste at genstarte både telefon/tablet, TV og internetrouter. TV og internetrouter genstartes bedst ved at hive strømstikket ud af væggen i et minut og sætte det til igen.

  • Tjekke om du har den seneste software. Igen er der flere enheder i spil - og det kan både være din telefon eller tablet, dit TV, Chromecast eller Apple TV, der trænger til en opdatering. Hvis din enhed har nogle år på bagen og ikke længere kan opdateres med den seneste software, kan vi heller ikke garantere, at alt virker som tiltænkt og så kan det, desværre, være tid til at investere i en ny enhed.

  • Tjekke din internetforbindelse. Kan du på en computer eller telefon komme ind på www.google.com uden problemer? Kan du streame fra YouTube eller DRTV? Og får du den internethastighed, du betaler for? Det kan du tjekke på for eksempel Speedtest.net

Hvis du konstaterer problemer med en eller flere af dine enheder og hvis ovenstående ikke virker, så hiv brugsvejledningen til den berørte enhed frem eller kontakt supportafdelingen hos det firma, der yder support