Shaping New Tomorrow: Nordjyske unge i stort iværksættereventyr
Tre barndomskammerater har på få år skabt et nyt tøj-brand, der vokser for hver dag, der går.
Tre barndomskammerater har på få år skabt et nyt tøj-brand, der vokser for hver dag, der går.
Shaping New Tommorow. Det er navnet på det tøj, som tre barndomskammerater fra Støvring hver dag sælger stort ud af fra deres web-shop og deres butik på Boulevarden i Aalborg.
Kasper Ulrich, Christian Aachmann og Christoffer Bach er navnet på de tre iværksættere, der har kendt hinanden helt fra barnsben.
- Vi er allesammen vokset op i Støvring. Christian og jeg har gået i børnehave sammen faktisk, og Christoffer mødte jeg så senere, fortæller direktør i Kasper Ulrich.
Senere mødtes Christoffer Bach og Christian Aachmann hinanden gennem deres fælles venskab med Kasper Ulrich. Og trioen er nu gået fra blot at være venner til også at være partnere i erhvervslivet.
Forretning startede som bukseeventyr
Shaping New Tommorow omsatte i 2018 for 35 millioner kroner,på deres selv af bukser, poloer, skjorter og trøjer. Det hele startede med deres bukser. De brander dem på, at de ligner almindelige habitbukser, men at de har komfort som et par træningsbukser.
- Vi gik i jeans dengang, og det første vi gjorde, når vi kom hjem fra gymnasiet, det var at skifte til et par jogging-bukser, og det tænkte vi, at det kan kraftedme ikke passe, fortæller Christoffer Bach, der til dagligt passer butikken i Aalborg.
Kort efter lagde de tre drenge en forretningsplan. Og så tog Christoffer Bach turen til Portugal for at finde en leverandør. Det skulle dog blive en udfordring for den spirende virksomhed.
- Det første sted jeg ringede til, der fik jeg at vide, at de kvantiteter, vi gerne ville have, det lavede de slet ikke i Portugal, så der grinte hun faktisk af mig, fortæller Christoffer Bach.
Efter lidt søgen lykkedes det dog at finde den rigtige leverandør. Det er efterhånden fire år siden, og nu er der ikke nogen, der griner af de tre iværksættere længere.
- For at lægge en størrelse på det, så får vi shipped cirka 22.000 par fra Portugal til Danmark hver måned lige nu, så det er en stor størrelse, fortæller Kasper Ulrich.
Hver mand har sit område
De tre iværksættere har nu delt virksomhedens ansvarsområder op i mellem sig. Kasper Ulrich har fået titlen som direktør, Christoffer Bach har titlen som innovations- og salgsdirektør, mens Christian Aachman er marketingdirektør. Det er ham, der producerer virksomhedens reklamer og vidoer til nettet.
- Jeg tror en af de gode egenskaber, jeg har, er øjet for æstetik og se, hvordan tingene skal se ud rent visuelt, fortæller Christian Aachman.
Shaping New Tomorrows reklamefilm spiller i høj grad på den måde, de adskiller sig fra andre bukser. De viser, at det er en buks, der ser flot ud, men at den også kan være meget funktionel. De har blandt andet personer, der dyrker parkour, sejler på vandscooter og dyrker gymnastik.
- Man ser så mange reklamer nu om dage, som bare handler om salg salg salg. Vi vil meget hellere give kunden en fed oplevelse med en video, hvor der er en, der laver nogle fede tricks i vores tøj, og så sætte det i en kontekst på den måde, fortæller Christian Aachmann.
Væksten fortsætter
Størstedelen af Shaping New Tomorrows varere bliver solgt fra deres webshop. Hver dag bliver 4.000 pakker sendt afsted fra lageret i Brønderslev. Så nu er det tid til at udvide forretningen.
- Her i januar fik omkring 1.500 ordrer, så det går ret stærkt i sær i Tyskland og Sverige, fortæller Kasper Ulrich.
Sidste år deltog drengene også i DR-programmet "Løvens Hule", hvor Jesper Bukh investerede i forretningen.
- Det seneste år har været et kæmpe vækstår for os, fortæller Kasper Ulrich.
Drengene er derfor også ved at finde et nyt kontor med mere plads. Derudover er de også ved at gøre klar til at åbne en butik i København til maj.